Coaching medewerkers

Als coach en trainer geef ik dagelijks persoonlijke coaching en teamsessies binnen organisaties. Ben je benieuwd naar de vragen die ik dagelijks in de praktijk krijg bij het coachen van medewerkers? Graag vertel ik jou meer over deze vraagstukken.

 

Mening durven uit te spreken:

“Ik vind het moeilijk om mijn mening uit te spreken en anderen aan te spreken op hun gedrag. Kort gezegd, vind ik het moeilijk om mijn grenzen aan te geven. Daardoor laat ik dingen vaak gebeuren tot de bom barst. Ondertussen erger ik mezelf en kost het me veel energie. Ik merk daardoor dat ik minder werk kan verrichten omdat ik veel mentale ruis heb.”

 

Beter met feedback kunnen omgaan:

“Ik voel mezelf aangevallen wanneer ik feedback krijg. Hierdoor reageer ik bot op de ander en voel ik me daarna rot dat ik dat gedaan heb. Vervolgens kan ik dit niet loslaten.”

 

Zelfvertrouwen vergroten:

“Ik voel mezelf onzeker wanneer iemand kritische vragen stelt of wanneer de ander op een stellige manier communiceert naar mij. Hierdoor krijg ik een onrustig gevoel, ga ik vervolgens piekeren en maak ik in mijn hoofd overuren.”

 

Doel bereiken:

“Ik heb een bepaald doel in mijn werk. Hoe kan ik mezelf meer in mijn kracht zetten zodat ik mijn doel kan bereiken?”

 

Beter leren communiceren met verschillende typen collega’s:

“Hoe kan ik beter leren communiceren met verschillende typen collega’s in mijn team zodat er betere samenwerkingen ontstaan. Waardoor we samen meer voldoening en plezier ervaren en meer resultaten zien.”

 

Omgaan met veranderingen:

“Er zijn veranderingen op mijn werk, hierdoor word ik onzeker en ik ben bang dat ik dit niet kan.”

 

Positiviteit vergroten:

“Ik ben regelmatig negatief over dingen maar dit wil ik niet. Ik wil positief denken!”

 

Zelfkennis vergroten:

“Ik wil mijn zelfkennis vergroten en mijn brein leren kennen. Graag wil ik mijn bewustwording vergroten en weten waar mijn gedrag vandaan komt en dit op een positieve manier aanpassen.” 

 

Meer flow ervaren:

“Hoe kan ik meer flow ervaren waardoor ik mezelf beter kan concentreren, meer voldoening en resultaat behaal?”

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik minder onrust ervaar:

“Ik stel hoge eisen aan mezelf en anderen, dit belemmert mij in mijn werk en in mijn resultaten. Daardoor ervaar ik regelmatig onrust en neem ik dit mee naar huis.”

 

Dit zijn enkele voorbeelden, in de praktijk komen er veel meer verschillende vragen aanbod bij coaching van medewerkers.
Klinken deze vragen voor jou herkenbaar en wil jij graag hiermee aan de slag? Neem dan contact met mij op. Dan kijk ik graag met jou naar de mogelijkheden.

ERVARINGEN VAN KLANTEN

Persoonlijke coaching voor medewerkers

In mijn persoonlijke sessies met medewerkers bepalen we in de eerste sessie samen het doel. Door mijn vele vragen en het verhaal van de medewerker komen we tot de kern. Vervolgens deel ik mijn aanpak en stemmen we af of dit aansluit bij de medewerker.

 

In de eerste sessie geef ik jou concrete tips en methodieken. Dit betekent dat jij diezelfde dag nog aan de slag kan. Je zult merken dat het direct toepassen veel resultaat oplevert in de praktijk. Zowel op het werk als in jouw privéleven. 

In vervolgsessies vertel jij mij jouw ervaringen en help ik jou bij te sturen waar nodig. We herhalen punten, ik geef aanvullende tips en nieuwe methodieken zodat jij weer verder kan. Praktijkervaringen maken het levendig en daarom vraag ik jou de opdrachten die we samen doornemen ook écht in de praktijk te brengen. Dan pas kom je verder! Je ziet snel resultaten en dit motiveert jou om door te zetten. 

Wat brengt persoonlijke coaching jou?

Jij bepaalt de resultaten! Vooraf vraag ik jou om commitment om hetgeen dat we bespreken daadwerkelijk in de praktijk toe te passen.

Als je dit doet, dan krijg je mooie resultaten! 

In mijn sessies staat jouw invloed in situaties centraal. Concreet betekent het dat ik jou laat ervaren hoe jij jouw invloed in situaties kan vergroten. De praktische methodieken en tips helpen jou dit te realiseren in de praktijk. Klinkt goed toch?

Je kiest ervoor niet meer afhankelijk te zijn van anderen. Kun je je al voorstellen hoe dit voelt?

Enkele resultaten uit de praktijk:

    • De bewustwording is vergroot; dit betekent dat medewerkers meer zelfinzicht en zelfkennis hebben verkregen. Ze zijn in staat persoonlijk leiderschap te nemen en dus de invloed in situaties te vergroten. Ze weten ook hoe zij hulpbronnen (de eigen kwaliteiten, eigenschappen, houdingen en emoties) kunnen inzetten waardoor ze meer in hun kracht staan.
    • Medewerkers zijn in staat om belemmerende overtuigingen om te buigen in positieve overtuigingen; hierdoor kunnen ze bereiken wat ze willen bereiken. De medewerkers ervaren meer positieve energie, zelfvertrouwen en daadkracht.
    • Het zelfvertrouwen is vergroot; de medewerkers durven hun mening te geven, durven te doen wat ze willen doen waardoor ze meer voldoening, rust en werkgeluk ervaren. Dit is zowel zichtbaar op persoonlijk niveau als op teamniveau.
    • Herkennen negatieve gewoontes in gedrag en zijn in staat nieuwe positieve gewoontes aan te leren. Medewerkers hebben inzicht gekregen in hoe hun eigen brein werkt en weten wat ze zelf kunnen doen om hun doelen in de praktijk te behalen.
    • Zijn zich bewust van de verschillende communicatiestijlen en herkennen deze bij collega’s. Dit levert betere samenwerkingen op; het inzicht en een betere aansluiting op de communicatiestijl van de ander. Resultaat; concrete afspraken op de werkvloer, meer begrip, minder oordelen en meer werkplezier.

 

Kort samengevat leveren de sessies vaak meer zelfkennis, rust, betere resultaten en daardoor meer werkgeluk op. 

Deze sessies creëren nieuwe mogelijkheden om jouw invloed in situaties te vergroten. Voor het werk en uiteraard neem je deze kennis ook mee in jouw privéleven. Interessant, toch?

Benieuwd naar wat ik voor jou kan betekenen?

Coaching voor medewerkers - persoonlijke ontwikkeling & werkgeluk - Karin Vermulst